1720168819_Batteries new 1200x900

Grupul Geely Auto Dezvăluie Noua Tehnologie a Bateriei EV Short Blade

07/05/2024

 

Grupul Geely Auto a lansat cea mai recentă generație de baterii cu litiu-fosfat de fier dezvoltate intern, care oferă cea mai bună durată de viață a bateriei din clasă, viteză de încărcare – și siguranță maximă. Noua Tehnologie a Bateriei EV Short Blade de la Geely Auto va deveni noul etalon pentru bateriile EV, cu siguranță de vârf în industrie, dimensiuni compacte, densitate energetică mai mare, utilizare mai bună a volumului și flexibilitate sporită în acomodarea diferitelor designuri de pachete.

 

1720168819_Batteries new 1200x900

Noi Standarde pentru Siguranță

Noua Tehnologie a Bateriei EV Short Blade utilizează o diafragmă cu rezistență ridicată, stabilitate termică ridicată și rezistență mare la căldură, cu un separator extrem de stabil asociat cu electrozi siguri, rezultând o densitate energetică și siguranță mai mare. În plus, Geely Auto a aplicat tehnologia auto-dezvoltată Self-Fusing pe suprafețele electrozilor pentru a bloca scurtcircuitele în caz de accidente. Dacă celula bateriei este perforată în timpul unui șoc extrem, un strat de folie de aluminiu se va contopi cu diafragma bateriei pentru a crea un strat izolator, prevenind scurtcircuitele și evenimentele de fugă termică.

Până în prezent, testul standard auto pentru performanța de siguranță a bateriilor EV este testul de perforare cu un ac unic, însă Geely Auto a testat Noua Tehnologie a Bateriei EV Short Blade cu opt ace de perforare simultane, ceea ce crește semnificativ cantitatea de daune primite în situații de accident extrem. În timpul testării, aceasta a fost perforată simultan de opt ace de oțel, fiecare cu un diametru de 5 mm și a fost lăsată să stea timp de 1 oră fără efecte adverse.

În plus, Noua Tehnologie a Bateriei EV a fost supusă unui test de penetrare cu gloanțe de pușcă de infanterie de 5,8 mm (5,8×42 mm), fără evenimente de aprindere termică.

1720168873_Batteries 1200x900

Depășirea Etalonului Industrial, Teste de Tortură ca Standard

Pe lângă trecerea testului de perforare cu 8 ace, Geely a supus Noua Tehnologie a Bateriei EV Short Blade primului test serial 'Six Extremes' din industrie, care include imersiunea în coroziune cu apă de mare, mediul extrem de rece, zgârierea frecventă a fundului pachetului, rularea supraponderală de 26 de tone, coliziunea laterală a unui singur pachet și prăjirea cu foc. Cu designul patentat al cadrului grilă al Noii Tehnologii a Bateriei EV Short Blade, cavitatea absorbantă de energie, placa de protecție inferioară sandwich în trei straturi, integrarea CTB, sistemul de control al fugii termice și multiple alte caracteristici de siguranță, bateria a trecut cu succes toate cele șase teste.

Geely a testat Noua Tehnologie a Bateriei EV Short Blade în condiții exponențial mai mari decât standardul industrial. Rezultatele au arătat că Noua Tehnologie a Bateriei EV nu a experimentat fugă termică, fum, aprindere sau combustie în toate cazurile. În plus, valorile rezistenței la izolație ale electrozilor bateriei și starea de etanșare a celulelor au rămas normale. Rezultatele vorbesc de la sine, arătând că Noua Baterie EV Short Blade rămâne sigură și fiabilă în cele mai extreme condiții.

Conducere Sigură de 1 Milion de Kilometri

Utilizând materiale pentru electrozi dopate cu mai multe elemente, combinate cu dimensiunea mai mică a bateriei și rezistența internă scăzută, Noua Tehnologie a Bateriei EV Short Blade a redus semnificativ rata de reacție chimică internă, extinzând astfel durata de viață a bateriei.

Conform testelor Geely, durata de viață a ciclului Noii Tehnologii a Bateriei EV Short Blade poate atinge 3.500 de cicluri, echivalentul încărcării și conducerii pentru 1 milion de kilometri cu impact minim asupra autonomiei bateriei. Pe baza mediei de conducere a unei familii de 20.000 de kilometri pe an, Noua Tehnologie a Bateriei EV Short Blade poate fi în serviciu până la 50 de ani, extinzând semnificativ durata de utilizare a bateriei, îmbunătățind valoarea reziduală a vehiculelor electrice second hand și reducând emisiile de carbon cu peste 80.000 de tone pe an.

Încărcare Super-Rapidă și Performanță Stabilă la Temperatură Scăzută

Noua Tehnologie a Bateriei EV Short Blade a rezolvat eficient problema rezistenței interne ridicate găsită în bateriile long blade disponibile pe piață. Cea mai nouă baterie de la Geely utilizează de asemenea nanotuburi de carbon lungi și subțiri pentru a crea o „autostradă” pentru transmiterea ionilor, precum și aditivi pentru a îmbunătăți permeabilitatea peliculei, făcând mai ușor pentru ionii de litiu să călătorească între electrozi, îmbunătățind astfel semnificativ performanța de încărcare rapidă.

Datele de testare arată că în bateriile blade cu aceeași capacitate, timpul mediu de încărcare SOC de 10-80% al bateriei long blade este de 26 de minute, cu o rată medie de încărcare de 1,61C, cu Noua Tehnologie a Bateriei EV Short Blade, timpul mediu a fost de 17 minute și 4 secunde cu o rată medie de încărcare de 2,45C.

În plus, în medii extrem de reci, Noua Tehnologie a Bateriei EV are o capacitate puternică de descărcare și o autonomie mai mare decât bateriile long blade. La temperaturi ambientale de -30℃, rata de retenție a capacității bateriei long blade a scăzut în medie la 78,96%, în timp ce Noua Tehnologie a Bateriei EV Short Blade a reținut 90,54% din capacitatea sa.